Obsah
Angličtina pro čtvrtý ročník
Vážení rodiče,
Vzhledem k celorepublikovému výpadku výuky se vyučující snaží pro děti připravit alespoň její částečnou smysluplnou náhradu ve formě online podpory.
Vašim dětem posílám pár cvičení v podobě naskenovaných kopií (celkem 16 listů: 6 kopií se cvičeními + slovníček se slovíčky, která se objeví ve cvičeních a která jsme doposud nebrali + řešení 9 listů), ty je třeba vytisknout, ale také budou pracovat s učebnicí i pracovním sešitem. Procvičování bude sloužit převážně k opakování již probraného učiva, proto by s ním děti neměly mít problém – potřebnou gramatiku i slovní zásobu najdou ve svých sešitech, popřípadě je vysvětlena v postupu, viz dole. Tato cvičení jsou koncipována pro následující dva týdny, pak uvidíme, co dál.
Cvičení, prosím, dělejte postupně, jak jsou uvedená za sebou, ať v tom děti nemají zmatek. Mělo by to fungovat tak, že si děti nachystají kopie, či učebnice/pracovní sešity, které potřebují v rámci jednotlivých bloků a vašim úkolem bude se ujistit, že děti zadání rozumí. Poté už mohou většinou pracovat samostatně. Výjimkou jsou body 2 a 4, kdy je třeba, aby rodiče vysvětlené body s žákem probrali. Probíráme pro děti docela náročnou látku, nevadí, pokud se děti budou dívat do sešitu pro nápovědu. Pokud Vám zadání nebo cokoli nebude jasné, můžete mě s dotazy kontaktovat zde: janecross@seznam.cz, nebo cvičení prostě vynecháte, o nic se nejedná. Nicméně, cvičení v sešitech i kopie určitě ve škole krátce projedeme, tak ať si je děti zakládají.
- blok – opakování: kopie č. 1, 2.
- blok – opakování slovesa TO BE a tvorba záporu s ním. Kopie č. 3/cv.1+2.
Pak je třeba vysvětlit si jednoduché pravidlo tvorby otázek se slovesem BÝT. Vezeme si např. větu: He is in Vigantice. (On je ve Viganticích). Otázku vytvořím tak, že dám sloveso být (am, is, are) před podnět – tudíž Is he in Vigantice?..prostě je otočím.
Další příklady: We are clever. (Jsme chytří). – otázka: Are we clever?
You are here. (Ty jsi tady.) – Are you here?
Po vysvětlení tohoto pravidla doplňte 3.cvičení Kopie 3.
- blok – zopakování tvorby otázek – do sešitu (tygr) udělejte cvičení z učebnice 21/3.
Dále si zopakujeme přivlastňovací zájména (my, your, his,…) a doplňte kopii 4.
- Blok – ještě jedno jednoduché pravidlo. Při odpovědi ano či ne, neodpovídáme pouze tímto jedním slovem, ale vždy je za ním dovětek, v češtině by zněl například takto: Are you Ok? Yes, I am., nebo No, I am not. (ano, jsem./ne, nejsem.)
Is Petr here? Yes, he is., nebo No, he isn´t.
Are they from Mexico? Yes, they are., nebo No, they aren´t.
Zkrátka, s čím otázka začíná, to také použiju v dovětku odpovědi.
Po vysvětlení pravidla o krátkých odpovědích vypracujeme kopii 5 a cvičení v učebnici 21/4a+b.
- Blok - pracovní sešit str. 16/1,2
- Blok – učebnice str. 22/1 – dny v týdnu si žáci přepíšou do slovníčku a naučí se. Prosím o použití google translator slovníku, kde si můžete pustit správnou výslovnost, pokud bude třeba. Poté si vypracujte kopii 6.
Přeji nám všem pevné nervy a hlavně to zdraví!
Zdravím rodiče i jejich školáky!
Jana Vičanová
Poslední aktualizace: 15. 3. 2020 14:51