Obsah
Zadání IX
4. ročník – domácí příprava – od 4. 5. 2020
ČESKÝ JAZYK – pracovní sešit – str. 44 a 45. Cv. 1/45, prosím, poslat na e-mail.
Děti budou ze cvičení vypisovat celé slovesné tvary (plavali, chodil jsem, zkouším aj.) a budou v nich určovat mluvnické kategorie – osoba, číslo, čas, způsob. Určí u všech slovesných tvarů OZNAMOVACÍ ZPŮSOB, který je v čase minulém, přítomném i budoucím.
Cv. 2 – oznamovací zp. – poradí, nevím, děkujeme, jste, poradili, radím; rozkazovací zp. – poraď, nedělej; podmiňovací zp. – poradil bych.
V učebnici tentokrát pracovat nebudete, ale prosím, opět si prohlédněte videa, co jsem Vám posílala minulý týden k vyvození učiva SLOVESNÝ ZPŮSOB.
Děti si slovesný způsob procvičí v tomto cvičení. Je tam i kontrola, pro zpětnou vazbu. Pozor!!!! U rozkazovacího a podmiňovacího způsobu neurčujeme čas!
http://rysava.websnadno.cz/ceskyjazyk_5.roc/slovesny_zpusob1.htm
http://rysava.websnadno.cz/ceskyjazyk_5.roc/slovesny_zpusob2.htm
Dlouho jsme neopakovali mluvnické kategorie podstatných jmen – rod, číslo, pád, vzor.
http://rysava.websnadno.cz/ceskyjazyk_4.roc/cj4_rodmuzsky_rodcislopadvzor3.htm
MATEMATIKA – učebnice – str. 89/ cv. 5 – písemné dělení (3 795 : 4, 9 116 :3 aj.) – do M-d, prosím, poslat na e-mail.
Str. 90 a 91 – ZLOMKY. Posílám vhodné video k vyvození učiva zlomků. Děti se již trošičku se zlomky seznámily ve škole – pizza na dvě poloviny, na čtvrtiny, na osminy. Zkuste doma tímto způsobem rozdělit koláč, čokoládu apod. Budou muset zvládnout zápis zlomku.
https://www.youtube.com/watch?v=4s9tIyhUYIA
https://www.youtube.com/watch?v=h6S-BAVX4DY
Pracovní sešit – str. 18, str. 19 / cv. 1 a 2 – slovní úlohy, prosím, poslat na e-mail. Kromě výpočtu, prosím, zapsat i zlomkem.
Geometrie – str. 33/cv. 4 a 5.
PŘÍRODOVĚDA – učebnice – str. 50 a 51 – Ekosystém park.
Pracovní sešit – str. 23. Prosím, poslat na e-mail.
Děkuji za spolupráci, s pozdravem, p. řed. L. Zavadilová.
Poslední aktualizace: 4. 5. 2020 9:43